Thursday, June 30, 2011

INFO PENGAMBILAN PELAJAR 7/2011 : Permohonan Kemasukan Ke Kolej Komuniti [Rayuan-Walk In]

CALON YANG BELUM PERNAH MEMOHON

Bagi calon yang BELUM PERNAH MEMOHON kemasukan ke KOLEJ KOMUNITI, KPTM sebelum ini, tetapi berminat untuk memohon masuk ke Kolej Komuniti, calon boleh mengemukakan RAYUAN PERMOHONAN kemasukan dengan cara:

1. Calon perlu membeli NO. PIN di BANK SIMPANAN NASIONAL (BSN) RM 10.60 (No. Pin tersebut akan dijual di BSN sehingga Oktober 2011).
2. Hadir sendiri / wakil ke Kolej Komuniti berhampiran berserta dengan NO. PIN tersebut untuk mengisi borang permohonan kemasukan. Calon juga boleh mengisi permohonan secara dalam talian (online) melalui laman sesawang

http://online.kkkla.edu.my/eBorangKK_Mod/default_xie.asp

3. Sila bawa bersama salinan KAD PENGENALAN anda.

CALON YANG PERNAH MENGISI BORANG PERMOHONAN KEMASUKAN TETAPI BELUM MENDAPAT JAWAPAN

Bagi calon yang PERNAH MEMOHON sebelum ini untuk kemasukan ke Kolej Komuniti tetapi masih belum mendapat jawapan / tawaran kemasukan, pemohon perlu menyemak keputusan RAYUAN KEMASUKAN melalui laman sesawang berikut

http://online.kkkla.edu.my/eBorangKK_Mod_v2/default_xie.asp

** Untuk makluman semua pemohon, permohonan rayuan kemasukan ini akan diproses oleh KOLEJ KOMUNITI yang dipohon jika;
1. Terdapat kekosongan tempat bagi kolej dan program yang dipohon.
2. Sebelum tarikh pendaftaran tiada kekosongan tempat, permohonan tersebut akan diproses selepas hari pendaftaran pelajar baharu Program SMK iaitu selepas 04/05 Julai 2011.


** Bagaimanapun, jika calon GAGAL DITAWARKAN pada kemasukan ke KOLEJ KOMUNITI untuk SESI JULAI 2011 ini iaitu sehingga 14 JULAI 2011, calon jangan berputus asa, ini kerana data calon akan disimpan dan akan digunakan untuk tawaran kemasukan bagi sesi yang seterusnya.

Untuk makluman semua..Sekian..

No comments:

Post a Comment